« 体重増えました♪ | Main | 懸賞当選報告♪ »

August 16, 2005

外食プチ事件

今日は、両親がばーちゃんを連れて我が家にやって来た。
ので、昼御飯を食べに行きました。
近所のうどん屋さん。鍋料理もあったので、昼間っから鍋をつついてきました。
四人で行ったので四人前注文したら、かなり時間たってから接客係のおっちゃんに
「量が多いのですが大丈夫でしょうか?」と言われた・・・
んなこと今更言われても!オーダーとった子は何も言わへんかったで!
今から三人前に減らしてもらえるんですか?って聞いたけど、すでに準備してたようで無理でした。
こうなりゃ気合で食ってやるっ!!
父が「余裕じゃコレくらい。ビビらせたる!」って大食い家系っぷりをアピール(←誰に??)
満腹になったけど、見事に平らげました。ばーちゃんはあまり食べられないので、ほとんど三人で食べたようなモノです。
「最後の雑炊に漬物が付いてないのがイカン!」とまたまた父が、会計の時に店員に御意見申し立て。
すると、「え?ついてませんでしたか?」と・・・ 忘れとったんかい!
バイトの女の子、全体的にボーっとしてると思ったけど、ここまで抜けてるとは・・・

旦那が仕事でよかった。一緒に行ってたら、ブチ切れてどうなってたかわかりませ~ん。

|

« 体重増えました♪ | Main | 懸賞当選報告♪ »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

Comments

I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious what all is required to get setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very internet smart so I'm not 100% sure. Any tips or advice would be greatly appreciated. Cheers

Posted by: free music downloads | February 26, 2015 at 07:15 PM

Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this write-up plus the rest of the site is extremely good.

Posted by: buy quest bars online nz | March 19, 2015 at 08:37 PM

Good article. I absolutely love this site. Thanks!

Posted by: minecraft games free | April 07, 2015 at 08:21 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/90562/5501940

Listed below are links to weblogs that reference 外食プチ事件:

« 体重増えました♪ | Main | 懸賞当選報告♪ »